onsdag 2 september 2015

Protestera utställare!
Linden Lab lurar er på kunder!

Utställningen "Sexton toner av grått"?
Nej, "The fifth annual renaissance fair". Händer inte mycket.
Åtta minuter och tjugo sekunder tog det för att rezza välkomstplatsen!!!
Sen tog jag några kliv och gick runt hörnet där var det likadant.
Grått grått grått!
Då var det dags för en så kallad "fair" igen i Second Life.
Utställning och försäljning i ett.
De har genom alla år jag varit i SL haft en sak gemensamt.
De rezzar långsammare än sirap rinner.
De ansvariga har hittat på än den ena än den andra undanflykten. Som givetvis går ut på att det är mitt fel.
Jag har haft fel grafikkort, fel operativsystem, fel kläder, fel uppkoppling eller så har det varit allmänt fel på mig.
Inget av detta är sant.
Sanningen ligger i att det byggs för mycket på simar som har för låg effekt.
För att få en referens hoppade jag direkt till Kickis Piazza.
På mindre än 10 sekunder var allt rezzat inklusive alla kläder.
Så blir det när en duktig byggare byggt på en bra sim.
Ingen ska behöva betala för mindre
Det får till viss del utställarna ta på sig.
När man beräknar hur mycket som får plats på en sim måste man räkna med minst 1mb per besökare.
Men det allra märkligaste är att även om en fair är tom bortsett från mig så rezzar den lika illa.
Hoppar man sen till en annan sim så rezzar den och de som är på den på några sekunder.
Med samma grafikkort, med samma dator, med samma operativsystem, med samma kläder och med samma jag.
Det kan inte bero på mig.
Det måste bero på Linden Lab.
Det är bara ni utställaren som kan sätta press på Linden Lab. Ni betalar lika mycket för simen oavsett om den fungerar bra eller dåligt. Det finns ingen anledning att betala för dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar