torsdag 17 september 2015

In dansar Vanadis 2.2.1

Inte bara klänningen och skorna är nya. Hittade en ny danshud också.
Med lite positivt tänkande kan man säga att den här dansen heter Charleston.
Var testar man den dansen bäst om inte så på Bowler Square
Dags för en helrenovering och uppdatering igen av mig.
Nu är det garderobssorgen som åker ut.
Amningstiden är inte ur modemässig synpunkt någon höjdare.
Det krävs byxor som är lätta att tvätta, läs jeans och chinos.
Det krävs blusar som är lätta att öppna och hiva fram behagen eller tröjor som är lätt att dra över huvudet av samma anledning.
På ett halvår blir de ganska risiga.
Nu när det så gott som är färdigammat så är det dags att förnya garderoben.
Även SL-garderoben måste få en uppdatering.
Utvecklingen har gått så fort. Det som såg bra ut för ett år sedan liknar kattskit idag,
-Som du är klädd blir du hädd, sa alltid de gamle.
Åh visst är det så.
Tar man på sig ett par jeans och en tshirt så slappar man till sig. Kan vara skönt efter en slitig vecka men inte som vardagsuniform.
Jag känner hur jag rätar på mig och får en annan hållning när jag tar på mig något nytt och snyggt.
Självkänslan stiger flera meter.
Ser samma effekt på Carl-Henric, min avelshanne.
Han är visserligen klädmedveten och proper men det går i vågor. Ibland blir det "lite glapp" i klädmedvetandet. Han kan glömma att vara klädmedveten i långa perioder och trava runt i samma kostym om ingen "diskret" påminner honom.
Så jag ska ta och släpa iväg honom till en lämplig affär.
Visst unnar jag honom lite ökas självkänsla med.
(läs är jag så här tjusig så kan jag inte släpa runt på den där tama apan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar