torsdag 18 juni 2015

Trevlig midsommar

Traditionsenligt flyr jag och min familj Marstrand under Midsommarhelgen.
Maken till uppvisning i hur man inte firar midsommar får man leta efter.
Fylla slagsmål och glaskrossning är legio.
Inget jag vill utsätta mina barn för.
Det blir en tur till Orust i år.
Vi funderade på att ta båten men det ska regna hela helgen säger väderprognosen så det blir nog bilen som får transportera oss. Vill att barnen ska få samma goda förhållande till båtar och sjön som jag.
Regn, rusk och blåst instängd på ett förhållandevis litet utrymme är ingen bra början på båtlivet.
En liten snapsvisa till midsommar är ett måste. Vi är trots allt många som vet hur man gör för att sätta på korken, inte bara ta av den från flaskan.

SILLFEST
Mel: Vi e alla glada bagarbarn
 
Höj nu glasen all gäster här,
sillfest, sillfest hela da´n.
midsommar det har vi nu igen,
sillfest, sillfest hela da´n.
Goda nubbar blir det här idag,
sillfest, sillfest hela da´n.
De går som smort, det har det alltid gjort,
Ja, midsommar är allt en härlig dag.
SSSKÅÅÅL!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar