torsdag 4 juni 2015

Ny sommargarderob
men försiktig med pengarna

Det kan löna sig att läsa annonserna i tidningarna.
Förra hösten och vintern använde jag mest mammakläder.
Tältliknande skapelser. Nu är magen borta och jag vill bli snygg igen.

Dessutom har det hänt så mycket på meshfronten det senaste året.
Borta är fenomenet med mesh-kläder som bara dög att stå i en pose i.
Numera följer de kroppen, nåja, så man kan både stå, gå, sitta och t.o.m. dansa i dem utan att kroppsdelar far ut och in.
Min garderob består av hopsamlade delar från de senaste fem åren.
Därför har jag börjat den stora garderobstrashningen. Iväg till Myrorna med 90%.
Köpa nytt blir jättedyrt. Det som jag tycker är snyggast både i RL och i SL kombinerar tyvärr sin snygghet med en jättestor prislapp.
Räddningen är t.ex Märkesoutlet i Gammelstaden i Göteborg, postordersidorna Dress4Less och Kastellgatan.com.
Finns det något liknande i Second Life tänkte jag.
Det gör det. Massor. Bl.a siterna FabFree Freebie Fashionista och min favorit för tillfället Teleport Hub.
Bara för att nämna några.
Här kan man få tag i det meshta man önskar sig. Bra grejor för inga eller mycket få LindenDollar.
Har försökt jämföra med fullprisvarorna genom att ta en demo och vad gäller de jag tittat på så verkar freebies och groupgifts hålla samma standard som fullpris. Men man får naturligtvis se upp för billighetsvarianter.
Meshkläder ska man alltid ta en demo och prova innan man betalar. Storleksröran är densamma som i verkliga livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar