torsdag 7 maj 2015

Reportaget som höll på att inte bli av

-Jag dööööör!
Första huset jag kikade in i blev jag nesligen skjuten i ryggen med en pil.
Antagligen för att jag inte bar kimono
Läste om den japanska simen Miyagi.
-Dit måste jag och kolla in!
For iväg och stötte på några överraskningar.
På landningsplatsen fanns en välgjord karta över simen och många vägskyltar så det skulle bli lätt att navigera sig fram bland alla sevärdheterna.
-Om man behärskar Japanska vill säga.
Det gör inte jag. Så det blev till att improvisera.
Det vill säga i praktiken gå från hus till hus, kika in och gissa vad det är jag ser.
Sagt och gjort.
Slut på attentaten emot min person.
Iförd kimono följer jag traditionen att se körsbärsblommen falla
Gick in i ett hus. En genombruten skärm stod i porten så man fick
runda den. När jag kommit runt den och klivit ett par steg in kände jag hur min kropp genomborrades av en pil.
Antagligen för att jag inte bar kimono. Loggade snabbt in på marketplace och köpte en kimono för 1 Linden och bytte om.
Vandrade runt på simen.
Kom till foten av en vulkan. Det verkar ju spännande så jag följde pilarna och stigen uppåt.
Kom fram till ett av naturen skapat stenkar med badanimationer.
Blev lite misstänksam när jag konstaterade att det var flytande lava som flöt i karet och hela tiden fylldes på. För att inte tala om det avbrända skelettet som låg bredvid karet.
Japaner dyrkar inte bara Buddha utan även kvinnliga gudinnor.
Många fina platser avsedda för kontemplation. Till discorytmer!!??!!
Jag gick vidare och njöt av allt det vackra.
Simen kräver full grafik och environment settings för att komma till sin rätt. Tyvärr följer deras tid
SL-tid så när jag var där när det var natt. Kan tänka mig att efter klockan 17.00 riktig hederlig svensk sommartid så blir upplevelsen en annan. Att ställa om till middagstid funkar inte. Det är alldeles för många ljuseffekter inlagda.
Miyagi kommer du till med den är slurlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar