måndag 18 maj 2015

-Det här gör Vampi bättre än mig!
World Goth Fair pågår!

Ser med största sannolikhet lika fånig ut
idag som för tjugo år sedan. Goth-stilen funkar inte på mig.
World Goth Fair pågår för fullt.
Fram till 1 juni kan ni se om gothvärlden är något för er.
Många utställare med till synes välgjorda saker att sälja.
Även jag har försökt mig på att vara Goth.
Tretton år gammal. En kulen septemberdag började jag först klockan 10.15.
Hade lite tråkigt så jag gick in i garderoben och letade ihop något som skulle föreställa Goth-style.
Ett svart läppstift hade jag köpt. Fick ihop en svart polo och ett par svarta byxor och hittade en gammal svart herrhatt.
Iförd detta gick jag till skolan. Gjorde mitt bästa för att se dyster och tungsint ut.
Mitt första misstag. Dysterhet och tungsinne ligger inte för mig så jag brast snart ut i gapskratt.
Gång på gång. 
Efter skolan drog jag och två kompisar in till stan för att handla. De skulle köpa kläder och jag hängde med.
Hittade ett par snygga byxor som jag ville prova. Gick in i provhytten och fick syn på mig själv i spegeln. Ja precis började gapskratta.
Morgonens inbillning om min enastående klädsmak och designgenialitet försvann.
Friskt brunbränd efter en vår sommar och höst av segling, blond och blåögd såg jag inte ett dugg gothisk ut. Bara fånig med det svarta läppstiftet,
Men för er som har bättre förutsättningar för att vara Goth så hittar ni mässan här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar