onsdag 15 april 2015

- Fem ton kläder till Myrorna!
-Äntligen!!!!!

Nyrenoverad "tant", redo för beachpartyn igen
Provar mig igenom SL-garderoben.
Nu har jag kommit till bokstaven L, jag har outfitsen sorterade i bokstavsordning.

Det fanns outfits från när jag började i SL för fem år sedan, i mars 2010!
Sånt kan man inte ha på sig idag.
Det har hänt alldeles för mycket med grafiken sen dess. Då rezzade så lite så det spelade inte så stor roll vad man hade på sig men med dagens mesh-kläder och supergrafik ser det bara töntigt ut med gamla grejor.
Mammakläderna åkte ut först.
Den biten av livet har jag lagt bakom mig.
Det visade sig också att flera outfits saknade delar, antingen var toppen borta eller så byxorna.
-Åh hjälp som en del såg ut!
Det har hänt mycket på klädmarknaden sedan 2010!
För att inte tala om skor och halsband.
Borta är tiden när högerskon försvann när man klickade på en dansboll eller halsband som står rakt ut när man rör på huvudet.
-Vad jag upplever som allra mest positivt är att jag fått en nytändning vad gäller Second Life.
Kände ett tag lätt SL-leda, det var ju bara samma och samma. Följt av en massa gnöl och gnäll.
-Nu har jag upptäckt en massa nya affärer som bara väntar på att jag ska komma och tömma dem.
Fantastiskt så lite som krävs för att man ska få lusten tillbaka. Bara en liten ny frisyr.
På tal om tömma, papperskorgen i viewern är full. Nu krävs bara modet att klicka på "töm papperskorgen" och sen när det där ruskiga meddelandet "Vill du verkligen tömma papperskorgen -åtgärden kan ej ångras?" ha modet att klicka på "Ok".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar