torsdag 5 mars 2015

Soyokaze? -Soyokanske!

Ayuki ber om hjälp och vi tjejer måste hålla ihop så
jag gick med i gruppen och klickade på portalen
Vill du göra det svårt för dig då är The Bushido Challenge något för dig.
Stackars prinsessan Ayuki har råkat riktigt illa ut.
När hon teleporterat har hon fastnat mellan två världar.
Bara du kan hjälpa henne genom att lösa ett antal svåra problem.
Naturligtvis ville jag hjälpa henne så jag klickade på portalen och kom till ett runt rum.
Där fanns ett stort antal portar att välja emellan. Alla hade de olika japanska skrivtecken på sig.
Med sedvanligt västsvensk brötighet valde jag porten rakt fram.
Vilket troligen var fel.
Japanskt tålamod och systematik är nog att föredra framför brötighet.
Äntligen färdig! Tog säkert en halvtimme att hitta alla delarna till stegen
Jag gick genom min utvalda port och kom in i en dunkel grotta. I taket finns en öppning så jag såg mig omkring och flög upp genom hålet.
Bara för att mötas av snömannen som talade om för mig att jag fuskat.
Jag skulle ha letat reda på 20 stegbitar och satt ihop för att sen klättra upp.
Bara att gå ner igen och börja om från början.
Jag kikade bakom tunnor. Jag letade på, under och över lådor.
Jag gick runt i grottan. Jag gick ut i gången.
Listigt gömda låg eller stod det steg som jag touchade och fick med mig.
Nä du Vanadis så lätt går det inte du måste lösa Mikado först
När alla 20 bitarna äntligen efter sju sorger och åtta bedrövelser var stegen klar och jag kunde resa den.
Väl däruppe fick jag reda på att jag måste lösa en annan gåta innan jag kunde öppna skattkistan.
hittade klickade jag på stegen och den reste sig så jag kunde klättra upp genom hålet i grottans tak.
När jag gick tillbaka upptäckte jag pilar på golvet i portalrummet. Man ska nog följa dem och ta portarna i tur och ordning för att "komma rätt". (det är här jag ska rodna klädsamt eller?)
-Prova du också, det lilla jag gjorde var rätt kul. Kanske ta med en vän och jobba i grupp.
Slurlen hit
PS Det finns massor mer att göra på simen, allt från rollspel, bli tatuerad eller bara träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar