lördag 28 mars 2015

-Bara timmar kvar!

Om bara några timmar får jag återigen uppleva den otroliga
känslan av att få lägga ett nyfött barn till mitt nakna bröst.
Det hugger till i magens högra hörn.
Det hugger till i det vänstra hörnet.
För att sedan pressa neråt.

Förlossningen har börjat.
När det är en minut emellan värkarna är det dags att åka till BB.
Har ringt BB och min doula och hon är på väg till BB.
-Aj där kom det en värk till.
-Poh,poh.poh,poooooh!
55 sekunder emellan!
Väcker karlsloken som "ställt till mig så här":
-Nu åker vi till BB!
Han flyger sömndrucken upp ur sängen.
Jag får lugna honom med att så bråttom är det inte.
Det tog 8-9 timmar att föda Hnoss. Visserligen går det fortare andra gången men vi har säkert en 5-6 timmar på oss och BB ligger tio minuter bort.
Han blir naturligtvis lika sjåpig som förra gången.
Förstår inte vad han sjåpar för. Det är ju jag som ska göra jobbet. Han ska bara hispa.
-Aj, aj aj! -Poh,poh.poh,poooooh!
Nu far vi - Värkarna blir starkare och starkare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar