torsdag 29 januari 2015

-Kittlar dödsskönt i kistan!

Nej det är inte fel på bilden.
Utsikt från ett Bungy-Jumprep över Hyde Park och Mayfair
. I mouselook
Är det inte så Baloo
säger på julafton?

Bungie-Jump är ju en företeelse som funnits länge utan att jag har brytt mig så mycket om detta stolleprov.
Kommen från ett landskap där min mage just nu är högsta punkten över havet på många mil om jag ligger på rygg så har jag inte känt något behov av att klättra upp i ett torn av Big Bens höjd och dessutom hoppa från det med ett rep om fötterna.
Men man ska aldrig vara sämre än att man kan ändra sig.
Så nu har jag gjort det.
Hoppat Bungie Jump.
Tally-hoo, hoo, hoo, hoo..
-Jolly good sport, jolly good sport!
Klättrat hela vägen upp i ett torn i Hyde Park.
Klivit ut på en plattform modell fotskrapa och konstaterat att jag är lika högt upp som urtavlorna på Big Ben.
Fått ett gummirep fäst om anklarna.
Lika utlämnad som den värsta submissiv på en BDSM-sim.
Oförväget kastat mig ut i det blå mot en säker död.
Om nu gummirepet skulle gå av.
Sett marken komma farande emot mig med en alldeles otrolig hastighet innan jag flög upp halvvägs till tornets topp igen.
Och flög ner.
Och flög upp.
Flög ner och flög upp till jag kände en viss samhörighet med agnet på en pimpel.
När jag tyckte jag "pimplat" klart klickade jag på "stand" och plaskade rakt ner i The Serpentine.
Hyde Park och London Newcomber har i samband med snösmältningen fått en rejäl ansiktslyftning. Ja den verkar pågå än.
Kolla själv och hoppa om ni törs
London Hyde Park

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar