onsdag 26 november 2014

-Blir det jul i år?

Spanade i Second Norway efter jul.
Är det något så brukar man se spår här vid kyrkan och stationen.
Inte ens att vrida på tomteluvan tre gånger lockade fram julen
På söndag är det första advent.
Därför gav jag mig ut på julspaning i Second Life.
Det har skapats så mycket fint och minnesvärt genom de åren jag varit i Second Life. Julmarknaden i Second Norway är mitt starkaste minne. Där fanns så mycket fint. Människor kom samman och skapade en fin gemenskap. Halmbocken utanför ambassaden var också minnesvärd. Försökte tända eld på den men det gick inte. Fick fuska med lite eld från Burn2 så det såg riktigt ut på bilden.
Luciatågen var enastående vackra. Var tärna i ett av dem, på Yadkin. Vi skulle stå på posebollar, en var. Min poseboll fick dåndimpen så jag började svaja som ett halmstrå i storm. Fick hoppa av posebollen och försöka göra som de andra. Bara det att posebollen var knallröd och syntes väl mot den vita snön. Bara att ta ett steg framåt och dölja den med klänningen.
Julen i SOHO-London påminner om julen i Göteborg
En massa lampor över gatorna och i träden och lite rimfrost.
Idag letade jag vid kyrkan och stationen i Second Norway men ingen jul i sikte. Det brukade, rätta mig om jag har fel, vara Mialinn och Loan som bossade där. Blir lite orolig när jag ser att ingen av dem har uppdaterat sina bloggar på länge.
Antar att ni fått annat att göra i livet. Men ni ska veta att ni har min 500 procentiga uppskattning för de fina minnen som ni gett oss genom åren med allt ert jul och vinterpyssel. Långens skridskobana har jag roat mig mycket på och uppskattat.
Kollade även in SOHO-London. Den julen påminner lite om västsvensk jul. En massa lampor över gatorna och i träden. Lite frost på marken.
Men även här var det mindre än förr.
-Håller Second Life på att dö sotdöden?
Sim efter sim "som alltid funnits" försvinner eller går på sparlåga.
-Är det någon som sett julen i år så hör av er!
Underbara julminnen väller fram när jag letar i arkivet.
Alla fina julkort, lucia, julmarknaden i Norge med alla fina saker i stånden,
skridskoåkning på Långens is, gemenskapen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar