onsdag 8 oktober 2014

SENASTE NYTT!
Du blir lerig av gyttjebad!

Precis som jag trodde.
Man blir lerig över hela kroppen av gyttjebad
Vi som varit med mer än ett halvår eller så i Second Life har lärt oss den hårda vägen att landmärken förändras.
Det som var en lugn och behaglig plats senast du var där kan idag vara något helt annat.
För ett tag sedan gick jag igenom gamla LM och kollade in läget om de var vad de borde vara.
Tepeade till en mysig skogssim med härliga naturupplevelser. Trodde jag.
När jag landade försiggick damernas VM i gyttjebrottning.
Det allra märkligaste var att hur de än kravlade runt och for omkring i gyttjan var de lika rena hela tiden.
-Lite fånighetsvarning inte sant?
Igår kväll  hittade jag ett ställe där man sa sig bota posttraumatisk stress med olika aktiviteter som
Inget fusk här.
Fullföljer lerbadet med lerdans
-tur det finns en dusch i närheten
t.ex målning, meditation och gyttjebad.
Gyttjebadet är ju känt för att mjuka upp muskler och leder, bota psoriasis och vara allmänt bra för hyn.
Bodycare får man en gratis "lerkostym" så man ser mer naturtroget gyttjebadad ut.
Har provat både tångbad och lerbad hos min kompis Spa-fröken.
Man blir fantastiskt mjuk i hyn och även rejält avslappnad.
Det lär finnas så man kan göra ett eget lerbad i badkaret. Undrar hur det funkar i avloppet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar