onsdag 29 oktober 2014

-Ops, det var visst syrrans BH!

Dagen då "titt-ut" fick en annan innebörd
I ett anfall av systerskap när vi gick i högstadiet köpte lillasyrran och jag likadana bikinis.
När badsäsongen var över åkte de in i vår gemensamma sportgarderob.
Ett tag in på vårterminen skulle vi ha obligatoriskt simprov i nian.
Jag slet åt mig "min" bikini och slängde ner med en handduk i skolväskan.
-Jadå tidig morgon och bråttom som skam.
Väl i simhallen i Kungälv så drog jag på mig underdelen - inga problem med den. Därefter knäppte jag bh:n framtill och vred den rätt.
Det var då jag upptäckte att den hade krympt, krympt ganska så mycket.
Jag hade fått med mig min underdel och syrrans överdel.
Syrran var inte bara "mindre" till åren utan även till bystmåttet.
Hon hade A-kupa och jag C-kupa på den tiden.
Det fanns inget att göra, bara att stoppa in så mycket som möjligt av behagen i bh:n och självsäkert hoppa i vattnet.
Allt gick bra, klarade simprovet galant men när jag skulle häva mig upp över bassängkanten och spände musklerna så tittade "humle och dumle" ut till alla pojkars förnöjelse.
Bara att "trycka tillbaka".
Sen dess har vi köpt olika färg på våra bikinis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar