måndag 8 september 2014

Nu måste jag hitta jämvikten igen

En moderlig famn om än bara i sten symboliserar
en trygg plats, en varm famn för de flesta av oss.
En plats att fokusera på framtiden, en plats att sätta punkt
för det som varit
Förra veckans djupdykning i SL-sexträsket var väldigt jobbig att göra.
Inte tekniskt. Det var skrämmande lätt att hitta fakta och de rätta miljöerna för bilderna.

Men det var känslomässigt jobbig.
Jag hade alldeles för lätt att leva mig in i hur det var att bli spettad och grillad.
Hade lite oroliga drömmar i första livet.
Därför är det skönt att serien är färdigskriven. Jag hade ett behov att skriva alltihop så fort som möjligt för att få ur det ur systemet.
Jag tog till meditation och andningsövningar. Lät meditationen sätta punkt-slut. Nu kan jag släppa det lägga det bakom mig och börja om på ny kula.
Man brukar tala om att man ska ha "ställtid" emellan två uppdrag.
Det stämmer mer än väl. Det borde vara en mänsklig rättighet,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar