måndag 29 september 2014

En annorlunda läsupplevelse

Tyvärr är vit helvetica på svart botten väldigt jobbig att läsa
men man kan ju kopiera texten och klistra in i ett textdokument.
Det är vad Chamber Library utlovar.
Man väljer olika rum att gå in i. Än så länge finns bara poesi och skräck men det ser ut att komma fler. Simen är ganska ny.
Jag valde bort skräck, man vet aldrig hur synen av helvetet påverkar ofödda barn.
Från poesihyllan, man klickar på bokhyllan och får en lista med olika korta stycken och väljer ett notecard, valde jag "Bye the Sea av Emily Dickson:
Jag startade tidigt, tog med hunden.
Hälsade på havet.
Sjöjungfrurna i källaren.
Kom upp och såg på mig.
börjar första versen (översatt av mig)
Läsa en "vanlig bok" är för mig ett sätt att varva ner i slutet av veckan.
Du kan även själv få publicera korta engelska essäer eller poem.
Slurl till The Chamber Library

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar