tisdag 19 augusti 2014

-I ljust och tacksamt minne bevarad!

En lugn stund vid bryggan.
Inte en fisk nappade så jag slapp rensa den. Bara slappa.
Ingen människa jag känner har dött.
Däremot är min semester 2014 förpassad till minnenas arkiv.

Vädret passar utmärkt att börja jobba i. Tolv grader varmt och regnskurarna står på kö i väntan på att få vräka ur sig sitt innehåll över lilla mig.
Det är nu det gäller att behålla den goa sköna semesterkänslan.
Ta fram såna härliga minnesbilder som när Hnoss kiknade av skratt när det gick lite grov sjö vid Tjurpannan norr om Grebbestad. Det går alltid grov sjö där. Vågorna från Atlanten bryts emot det höga landet och kommer tillbaka dubbelt upp.
Var lite orolig för hur Hnoss 11 månader skulle reagera. Men det var som åka bergochdalbana på Liseberg för henne. Hon satt i sin barnstol monterad vid ruffluckan, pappa satt bredvid på andra sidan ruffluckan. Jag styrde med ett fånflin på läpparna och skrattade med Hnoss. Har läst att det är viktigt hur mamma reagerar i olika situationer. Blir mamma rädd blir barnet också rädd. Skrattar mamma eller är som vanligt blir barnet lugnt.
Såna soliga bilder tar jag fram ur minnet när vardagen känns för vardaglig så lyser snart solen i mitt sinne igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar