tisdag 10 juni 2014

-Skutta som en hare till målet!

-Den klänningen ska jag ha på mig till midsommar!
Vi sätter alla upp mål vi vill uppnå i livet.
En del lyckas andra faller igenom på vägen och känner sig väldigt misslyckade.
Både de som lyckas och de som misslyckas har var sin sak gemensamt.
De sätter mål och jobbar intensivt på att nå dem.
De som tyvärr misslyckas sätter oftast för stora mål för nära i tiden.
Läste om en som när han såg Vasaloppet på TV bestämde sig för att springa Göteborgsvarvet, Stockholm Maraton och Vasaloppet inom ett år.
Resultatet, han blev tagen av banan i Göteborgsvarvet eftersom han vinglade fram i värmen. Stockholm Maraton kom han aldrig till start och känner sig naturligtvis som en misslyckad figur.
-Varför?
-Vinnarpose!
Klänningen är på även om brösten är ihopknödda till max.
-Kom ihåg att man passerar mållinjen varje var på en racerbana
Han hade inte sprungit mycket alls innan han började träna i mars.
Stjärnorna har tränat i åratal.
Hade han däremot ägnat det här året till att träna och kanske springa flera  mil-lopp hade han säkert klarat göteborgsvarvet 2015 och kanske Stockholm Maraton 2016 och Vasaloppet 2017.
Året därpå 2018 hade han säkert klarat alla tre med de rätta förberedelserna.
Likadant gör jag nu. Jag vill naturligtvis få ordning på kroppen igen efter mina två graviditeter.
Det har börjat bra, magen har börjat dra ihop sig och ser om än lite smårund någorlunda ut i shapen. Jag har pinkat ut en väldig massa vatten så det degiga intrycket är borta.
Finns säkert 4-5-6 kilo till att ta bort men det målet ligger inte i bikinisäsongen 2014 utan 2015.
Vägen dit delar jag upp i småmål.
I april fick jag en fin men losefit klänning.
Då sa jag till mig själv; Den ska jag ha på mig till midsommar.
Där är jag redan nu och känner en väldig tillfredsställelse. Segerkänsla av bästa sort.
Nu ska jag fundera ut ett realistiskt mål fram till jul.
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar