torsdag 12 juni 2014

Det är skönt att hinna ikapp sina tankar

Är visst i stora tänkaråldern.
Hur ska mitt liv gå vidare?
Barn, bloggen, jobbet.
När livet rullar på i ett rasande tempo måste jag ibland stanna upp och hinna ikapp mina tankar.
Inte de små vardagstankarna de går på rutin. Utan de stora tankarna. De livsavgörande tankarna.
Jag kan med tillfredsställelse konstatera att de gått mycket bättre att komma igen på frilansbanan. Mycket tack vare att mina "gamla kunder" vet att jag är snabb att leverera och att jag vet exakt vad de vill ha och levererar det. Mina grejor är bara att lägga rakt in på sidan. Beställer de 2500 tecken och två bilder så får de precis det.
Hinner jag blogga som jag gör idag?
Nu över sommaren och fram till semestern funderar jag på att minska utgivningstakten lite.
Från fem gånger i veckan till tre. Dels för att det finns så mycket i RL att göra. Dels för att det händer mindre i SL. Läsarantalet går ner över sommaren, enligt min statistik oavsett hur många inlägg jag skriver. Ett känt fenomen från mediabranschen så jag är inte förvånad. Vissa inlägg jag gjort senaste tiden känns ärligt talat lite krystade.
-Ska Hnoss få ett syskon?
Ensambarn är ganska krävande. De har ju bara föräldrarna som sysselsätter dem. En del blir ganska odrägliga vuxna även om det finns undantag.
Det är fyra och ett halvt år mellan mig och lillbrorsan. Minns den besvikelse jag kände mitt i glädjen av att bli storasyster när jag insåg att han inte kunde leka med mig på många år än. Minns hur kul mina kusiner med mer jämngamla syskon verkade ha det tillsammans. Dessutom var morsan 32 när när han föddes. Det blir jag nästa år. Ska jag vänta lika länge är jag 35 när tvåan föds. Skulle jag då vid 36-37 års ålder få lust på ett tredje barn är det väl sent i livet.
Men gå ensam och rulla barnvagn i ett vinteröde Vänersborg. Det gör jag bara inte en gång till. Visst var det kul att gå på stranden och glassa med "paradmage" men det kom surt efteråt.
-Mars april är nog idealisk tid att få en unge. Mammaledig hela sommaren.
Sjöfns lilla Johanna är ju bara så underbart söt.....och både kusinerna Fridh och Eir såg märkligt runda ut om magen när vi sågs sist. Får kolla in det på stranden i sommar...
Hum, ska man få barn i mars-april då måste man göra dem på semestern....
Nästa mens ska komma den 28:e juni.... Då skulle barnet komma i början av april...
-Jaja hur det än blir så är det nog bäst att ta en extra snaps till midsommar.
Man vet aldrig hur länge det kan dröja till nästa.
-Måste kolla så vi har tillräckligt med vin till maten hemma så det räcker hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar