tisdag 27 maj 2014

När Calle blev invald i Round table
fick jag en lysande idé

Ska vi nå 50/50 i styrelserum och företagsledningar
måste vi lära oss männens spel och spela det bättre
Min "man" Calle har blivit invald i Round Table, eller "Rotary för småpojkar" som jag säger.
Därmed blev jag, som "fru eller nå´t" per automatik erbjuden medlemsskap i Ladies Circle.
En organisation för att sysselsätta kvinnor när deras män har "viktiga" samtal på sina möten.
Med sysselsättningar som krokimålning, klädbytardagar och käcka små utflykter i det gröna.
-Ungefär där gick jag i spinn. När jag sen såg vilka som var med började panikångesten krypa i kroppen.
Ett nätverk av typ Rotary med lokalföreningar i de flesta städer är ett måste om man vill göra karriär.
Det är bara att se på vilka som är medlemmar så inser man att det är så man kommer uppåt i karriären.
Däremot är jag mer tveksam till hur krokimålning och klädbytardagar kan hjälpa min karriär uppåt. Jag skulle säkert komma ihop mig med kärringarna första dagen och både min och Calles karriärer skulle gå åt fanders.
-Där insåg jag det nödvändiga för oss kvinnor som vill upp att ha liknande föreningar om vi vill ta över i styrelserummen.
Ett ställe där vi några gånger i månaden kan äta lunch med likasinnade, stötta och peppa varandra utan att "prata barnskit"
Eftersom man säger att "bakom varje framgångsrik man står en envis alternativt förvånad hustru" så gav sig namnet på organisationen av sig själv;
-Drivhjulet eller på engelska Drive Wheel International.
Länkar
Round Table
Ladies Circle
Rotary



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar