måndag 14 april 2014

Tänker efter före

-Den här SKA jag i till midsommar!
Nu tror alla att jag bara kan tänka på förlossningen om fyra till sex veckor.
Då har ni fel.
Hur en förlossning går till vet jag redan.
Man går, står, ligger, stånkar och stönar några timmar tills plupp så är ännu en härlig unge nyfödd. 
Den biten är färdigtänkt.
-Jag tänker redan på efter förlossningen.
Går runt och kollar in sommarkläder.
Kläder utan plats för en jättemage.
Likadant gör jag när jag ska gå till tandläkaren eller något annat mindre kul.
Fokuserar på vad som ska hända efteråt.
En förlossning tar ju 6-8 timmar men tiden efteråt är mycket längre.
Tandläkarbesöket tar en timme om året vilket ger 8759 mycket roligare timmar kvar att tänka på istället.
-Glad Påsk
önskar
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar