onsdag 9 april 2014

Steampunken håller ångan uppe

Jag kan vara lite tankspridd ibland och glömma och förlägga saker
men hur så många kunde slarva bort denna jättestad och
aldrig hitta den igen är för mig en gåta.
Detta märkliga fenomen upphör aldrig att roa och intressera.
Forgotten City var en gång en fantastisk stad.
Där de välbärgade invånarna betjänades av mirakulösa mekaniska robotarna.
Folket är för länge sedan borta. 
När de övergav staden glömde de att stänga av robotarna. De har på egen hand efter bästa förmåga fortsatt att ta hand om vittrande murar, rostiga staket och övergivna salar.
I Forgotten City finns också The Mechanical Toy Factory.
Hittar man inget annat att roa sig med finns det flera
fina automatiska modelljärnvägar, ånglok så klart, att roas av. 

Där var och en kan köpa sina egna Steampunkleksaker, hissar, byggnader och "grymma typer".
Naturligtvis finns det utrymme för de numera mer eller mindre märkliga rollspelen.
Simen är G-klassad, alla kan komma dit men det finns många ställen att teleportera till.
Om man kan få pisk och smisk, som brukar ingå i de flesta rollspel, av en robot kan jag inte svara på men man kan tydligen bli jagad av dem. Fast bara om man själv vill. Alla robotar var snälla emot mig när jag var där.

Flygande ångballong till Forgotten City

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar