måndag 7 april 2014

Öken -inget för torrbollar

Vem har inte drömt om att få rymma med en cirkus?
Det går bra att prova på att vara Prima Ballerina i en häftig omgivning
En gigantisk uttorkad sjö.
En död saltöken där rostiga fartygsvrak vilar på den spruckna lerbädden.
Mitt i ligger övergivna lagerhus. Kajen står numera på land.

Övergivet, dött. En symbol över alltings förgänglighet.
Dock börjar en ny era på den gamla sjöbotten. Resandefolk, cirkussällskap och enstaka hantverkare börjar fylla utrymmet efter sjön. Någon har borrat en brunn. Nog till att vattna en plätt som föder en get med gräs.
Ringrostig? Jag?
Nej det är den gamla bilen som är rostig
Anna Witt inspirerades av katastrofen med den uttorkade Aralsjön. Ett gigantiskt projekt för att vända på en flod vilket fick katastrofala följder.
Det finns flera utställningar alla lika sevärda. Både på marken och i skyboxar.
Att jag skriver om detta just nu beror på att jag varit 100% seriös i mitt liv i drygt 15 månader.
-Ätit det jag ska, druckit det jag ska och motionerat som jag ska. Allt för att min lilla dotter, både i och utanför magen, ska få den bästa start i livet jag är förmögen att ge henne,
Nu måste jag släppa loss. Åtminstone i Second Life.
Gjorde en djupdykning i inventory och blandade ihop en outfit som
Tillbaka till begynnelsen. Man hoppar ner i en vattenbalja och
befinner sig i en livmoder. Nu vet jag hur Hnoss hade det innan hon föddes
passade bra här och nu.
Utställningar på Dryland

" Hoppsan ... en baby " av Pallina60 Loon  En charmig installation från Burn2 om fertilitet och födelse väl värt att uppleva .

" Vatten @ Dryland " Alles Klaar , Kynne Llewellyn , Tess Falworth och WuWai Chun har alla lämnat sina dyrbara droppar. 

" Anita Witt Photography"
 eget galleri som innehåller ca 50 av hennes egna personliga bilder .
Umgås och tjöta-behovet får också sitt


" The Weaver Project - Final Exhibition "
I det här projektet , som pågick från september till november 2012 visas sex av William Weaver fotografiska byggen tillgängliga att använda för vem som helst . 
Projektet är nu avslutad, men du kan fortfarande se de inlämnade bilderna . Leta efter TP- tecknet .  

Det finns vidare möjlighet att hoppa fallskärm från ett torn. Det missade jag får gå dit igen.
Flygande vansinne till Dryland 
PS Det blev visst mycket konst på raken, jag gillar konst och nej jag försöker inte konkurera med Apmel DS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar