onsdag 12 mars 2014

Nein Tina Kulow Facebook-Zensur willkürlich wirkt!
Nej Tina Kulow Facebook censur fungerar helt godtyckligt!

Två bara axlar och två långa ben
Det blev för mycket för Facebooks censorer!
Facebooks europeiska kommunikationschef Tina Kulow gör ett försök att förklara Facebooks principer för censur.
-Målningar av konstnären Anders Zorn. Ett skämtsamt inlägg av Jonas Gardell med orden “Sverigedemokraterna”, “bög” och “invandrare”. Samkönade par som kysser varandra. Kvinnor som ammar sina barn är bara några exempel på vad som plockats bort.
-Tina Kulow fortsätter med att påstå att det sitter människor med gott omdöme och tar det slutgiltliga beslut om vad som ska publiceras.
-Skitprat Tina Kulow svarar jag.
Anmäler någon någon bild plockas den rutinmässigt bort utan att "den åtalade" får en chans att försvara sig.
Det har drabbat mig flera gånger, i en del fall kan jag förstå varför även om jag anser att Facebook ska agera efter vår grundlag.
Det här senaste övergreppet jag blivit utsatt för gör mig ganska så undrande.
Man ser ingen bröstvårta inget kön, En bar axel och två långa bruna ben. Är det bara burka som är godkänd kvinnoklädsel på Facebook numera?
Länkar:
Internetworlds intervju med Tina Kulow


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar