måndag 24 februari 2014

Idag är första dagen på mitt femte SL-år

Framtiden i Second Life är ett pågående bygge.
Second Life är på många sätt oerhört likt First Life.
Tisdagen den 23 februari 2010 loggade jag in Second Life för första gången.
Igår var det fyra år sedan. 
Har dragit det förut hur jag som ensamföretagare med knäppa arbetstider tyckte det var kul att träffa folk. I första livet var sällan någon annan ledig när jag var det.
Samtidigt var jag naturligtvis nyfiken på andra livet likväl som på det första.
Fann med ett brak att andra livet var väldigt likt det första. Det var glädjeämnen, det var bråk, det var sorger - en del odlade sina sorger omsorgsfullt för att få uppmärksamheten riktad mot sitt tappra lidande.
Det var glädjeämnen och många glada skratt. De sätter jag mest värde på.
Jag har fått vänner över hela världen. Människor jag med största sannolikhet aldrig skulle fått förmånen att möta på annat ställe än i Second Life.
Då, tisdagen den 23 februari 2010 var måndagen den 24 februari 2014 framtiden.
Många såg med skräck fram emot den. Många hade undergångsvisioner, både för första och andra livet, första världen skulle gå under den 22 december 2012 men som genom ett under blev undergången framflyttad 50 dagar till den 10:e februari 2013. -Fel det med. Jag firade min tredje SL-födelsedag den 23 det året också. Sedan Romarrikets fall år 476 har jordens undergång förespåtts 183 gånger.
Second Lifes undergång har förutspåtts minst lika många gånger bara på de fyra år jag varit med.
-Det har heller inte hänt.
-Varför då då undrar vän av ordning.
-Jo för vår framtid skapar vi själva tillsammans just nu. Det vi gör idag får återverkningar i morgon och i övermorgon.
-Hur ni gör vet jag inte. Men jag kommer att se framtiden an med tillförsikt och ett positivt sinnelag men framför allt kommer jag att njuta av nuet.
-Gilla framtiden - du måste ändå genomleva den förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar