måndag 13 januari 2014

Om Hnoss vill...
..blir det ett inlägg imorgon från mig.

-Ja chefen! -Genast chefen! -Ledig tid? -Vad är det?
Från att ha styrt mitt liv själv både privat och på jobbet har jag fått prova på att leva helt på någon annans villkor.
Min dotter Hnoss villkor.
När hon behöver mat eller behöver bytas på så är det bara att göra det oavsett vad jag vill och håller på med.
Nu har hon kommit in i Skalmans rytm. Det är ät och sovklockan som ringer med jämna mellanrum. På förmiddagen sover hon flera timmar i ett sträck. Det ska visst vara så. Det är tydligen när de sover som de växer.
Jag har varit van att kunna avtala tider och möten och kommit dit i tid.
Det vågar jag inte nu.
Eftersom jag är mammaledig till 1:e april enligt plan då Calle ska vara pappaledig så vågar jag inte garantera ett blogginlägg varje dag.
Sjöfn har ju börjat jobba igen så hon hinner inte hjälpa mig så klart utan jag får bara tacka för hennes strålande insats.
Det enda jag kan lova är att göra mitt bästa.
...ja ja Hnoss jag kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar