torsdag 30 januari 2014

-Kalla mig Vanadis, Vana eller du tjejen
men kalla mig inte för "höna" då blir jag arg!

NEJ jag är inte en av dem.
Feministrörelsen har än en gång tramsat till debatten.
Vi har fått upp "viktiga ämnen" på bordet som pisstratten så vi tjejer kunde stå och pinka precis som killar.
Vi har haft en "viktig och framåtdrivande" debatt om att pojkar ska sitta och pinka.
I ett nostalgianfall har de som läst Egalias döttrar på 1970-talet, där ord som manlucka blev honlucka och manskap blev honskap, bestämt sig för att vi inte ska heta "hon" eller "han" längre utan vi ska alla vara "hen"!
-För mig är "hen" ett engelsk ord som betyder "höna".
Och betraktad som en höna i trafiken eller någon annanstans ser jag inget värde i. Vad ska våra engelsktalande besökare tro om oss svenskar när de märker att vi kallar varandra för höna överallt?
Dummaste floppen?
Kisstratten så kvinnor kan stå på toa.
Minsta läckage och jag får
smyga hem och byta kläder. -Nej tack!
Jag är stolt över att vara kvinna. Tvärtemot vad en del tycks tro står jag inte framför spegeln och suckar; -Ånej, tjej idag med!
-Tycker till och med att jag dragit en vinstlott i födelselotteriet. Precis som gudarna kan jag skapa liv med min kropp. Den lyckan och förmågan är männen missunnat.
-Till feministrörelsen vill jag bara säga;
-Sluta tramsa!
Ni saboterar det som är viktigt i debatten.
-Lika värde för man och kvinna. Lika lön för man och kvinna. Samma möjligheter oavsett kön.
-Det är feminism! -Inte att försöka göra våldtäkt på naturen. Jag lever i ett jämlikt förhållande med en man och det går alldeles utmärkt. Jag är hemma med dottern de första sex månaderna. Främst för att han inte är så duktig på att amma och bröstmjölk är bra för mitt barn. När vi gått över till flaska får han vara hemma sex månader.
Det kallar jag praktisk feminism och jämställdhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar