onsdag 29 januari 2014

Fylld av ambition
men dränerad på kraft
Jag gick och fiskade istället

  Vanadis delar sitt liv med dig  
När allt känns jobbigt finns det ingen anledning att kämpa emot.
Bättre att invänta nästa dag som måste bli bättre. Gå och fiska kanske
Hnoss, drygt 4 månader, har haft en orolig natt.
Det betyder per automatik att även jag har haft en orolig natt
.
Calle ska ju upp och jobba så han måste ju få lite sömn. Känns just nu lite ojämlikt men han får igen det när jag börjar jobba och han ska ta törn på nätterna med Hnoss. Lagom till tandsprickningen då barn lär bli extra kinkiga.
Loggade in i Second Life när Calle åkt till jobbet och Hnoss äntligen somnat.
Fylld av ambitioner att göra de stora scoopen till bloggen.
Men en mer eller mindre sömnlös natt tar ut sin rätt.
Linden Lab har haft en lång rad av oplanerat underhåll i helgen. Då vet vi sen gammalt att "ingenting fungerar" förrän omstarten på tisdagar eller torsdagar.
Mycket riktigt krånglade nerladdningen av inventory. Har annars funkat riktigt bra ovanligt länge.
Började mecka lite planlöst med inställningarna men orkade väl inte hålla på som jag borde gjort. Blev lite bättre men inte helt bra.
-Äh jag går och fiskar!
-Den här dagen är ändå skit och blir inte bättre än så här. Bara att sätta sig ner och invänta kvällen. Imorgon är en ny dag.
Då utgår vi ifrån att det som är oöverstigliga problem idag kommer att vara lätt som ett musklick imorgon.
Fotnot; Hnoss är min real life dotter som jag födde 22 september 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar