måndag 28 oktober 2013

Burn2 - Årets härligaste upplevelse!

Jag kastar mig in i en underbar kosmisk orgasm av
ljud, ljus och alla regnbågens färger.
Tack vare min nakenhet upplever jag nuet med alla sinnen
Då är årets upplaga av Burn2 avslutad.
Om jag sammanfattar för min egen del så älskar jag hela idéen med Burning man.
Att få släppa loss all kreativitet innan och skapa något som inte liknar något annat.

När vi i publiken släpps in så gör allt detta vansinne att vi en liten tid kan släppa alla hämningar och konventioner. Miljön i sig omöjliggör snart alla former av konventionellt tänkande och agerande.
Det går inte att komma i Gudrun Sjödénmode till Burn2.
Min nakna hud ger skapelseprocessen i min livmoder
chansen att möta en yttre skapelseprocess.
Båda pågår oavbrutet utan att jag kan göra annat än delta.


Jag älskar konst och musik. Går på konstutställningar, på teater och på operan så ofta jag kommer åt. Njuter fullt ut av det men kan ibland känna mig lite passiv. Som en åskådare som matas av andra som agerar.
Därför såg jag fram emot att få kasta mig ut i en konstnärlig orgasm på Burn2 naken till både kropp och själ. Öppen för alla intryck. Bli en del av en aldrig upphörande skapelseprocess. Att det samtidigt pågår en skapelseprocess inuti min kropp samtidigt som det pågår en lika omvälvande skapelseprocess utanför min kropp ger en extra dimension till Burn2.
När vi upplever en rejäl orgasm upplever vi den totala friheten att släppa loss. Vi kan inte styra oss själva åt något annat håll än i den totala njutningen.
Samma sak när man och om man får släppa alla hämningar och bli en del av ett levande konstverk.
Hittade ett par stycken men hade förväntat mig fler. Men de kom. Dagen efter hade fler och fler ställen där jag kunde uttrycka mig kommit till.
Jag släppte verkligen loss allt och bara var där i nuet i ett ljus och ljudkosmos. Som att leva i ett Kaleidoscop.

Bildgalleri från Burn 2013

Powered by Cincopa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar