tisdag 24 september 2013

-Nu scher du Johan schka morsan bli ännu scharmigare!

Hihi! -Hej vad det snurrar-jag vet vad jag heter! Hihi, hihi.
Det har kommit nya rekommen-dationer från livsmedelsverket om alkohol och amning.
Numera är det inte farligt att mamma tar ett eller två glas vin under amningen. Det har visat sig inte påverka barnet. 
Under graviditeten är en annan sak då ska man låta bli helt.
I fredags tyckte jag det kunde vara dags med ett glas vitt vin till de färska räkorna. Ja det blev visst två glas.
Jag har inte druckit en droppe på 15 månader. Tycker jag varit väldigt duktig.
-Men tjohej vad det slog!
-Blev fnittrig som en skolflicka. Fick en känsla av att stolen var på en båt och inte på fasta land.
Gick naturligtvis över på några minuter men det var sjutton så otränad man var.
För säkerhets skull pumpade jag ändå ur båda brösten och gav Johan bröstmjölksersättning till nattamålet.
Sjöfn
Läs mer: Alkohol under graviditet och amning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar