onsdag 26 juni 2013

Snabbare, säkrare, bättre!
Håller projekt shining vad det lovar?

Här brukar man vada i "grågräset" dag före omstart
men med nya viewern var det inga problem. Allt fanns där före mig.
Idag kom den. Den länge omtalade nya viewern med "project shining". Den som ska ta bort alla grafiska problem en gång för alla. Inventoryt ska laddas fortare än någonsin och de "gråa ytorna" ska försvinna snabbare än du hinner blinka.
-Låter precis som typiskt Philip-skryt vi hört så många gånger förr och blivit gruvligt besvikna och arga på.
Second Norway har varit ganska segladdat ibland men tjoff-Klart!
Tog bort min gamla viewer totalt med AppCleaner (MacOs,Windows, Iphone). Vad jag har lyckats komma fram till tidigare är att all cache inklusive objectcache och texturecache måste bort för att det nya ska fungera väl.
Hämtade en ny viewer 3.6 på Second Lifes hemsida och installerade startade och loggade in. Vis av tidigare totala cachetömningar, 1 minut=200 items, 5 minuter 2000 items, 29 minuter 32000 items, gick jag och hämtade mera kaffe.
Döm om min förvåning när jag kom tillbaka med kaffet. Allt var hämtat från servern och jag stod alldeles perfekt och log emot mig. All omgivning var helt okay.
Testade ett par erkänt sega ställen som den stora gräsängen på Seagull Island. Den har funkat fint direkt efter omstart men som nu fyra dagar efter senaste omstarten har man vadat i "grågräset" rätt länge innan man sett var man satt fötterna. Idag var allt laddat före mig.
Second Norway - en gammal rysare till segpropp för MacOS. Ställde draw distance på 96 meter och
En rysare för många viewers, processorer och grafikkort.
Hur många objekt som helst och 256 meter dd. Inga problem
tp:ade iväg.
Plupp plupp plupp allt på plats! Ökade till 256 meter. Plupp plupp plupp kom resten på plats.
-Hum det måste väl finnas något sätt att "plåga livet ur viewern"?
Tradewind och båtutställningen! Hur mycket som helst som ska laddas. Draw distance 256 meter ska väl ta knäcken på viewern!
-Ha lite grått när jag landade!
Fem sekunder senare var allt klart ända bort till horisonten.
Fantastiskt bra resultat.
I början av artikeln anklagade jag SL-Philip för välsmort munläder och fagra löften men det är bara att ta tillbaka och be om ursäkt. Nya SL-viewern verkar hålla vad den lovar i alla fall hittills.
Nu är det bara att se när de andra viewers, t.ex Firestorm, Dolphin och Exodus, blir uppdaterade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar