tisdag 25 juni 2013

Second Sweden återuppstår

Roslagen i SL-tappning dagen innan det försvann. Second Sweden
försvann bit för bit strax efter jag loggade in första gången i SL.
  Vanadis  Arkivbild 
I alla fall om man får tro det flertal tips jag fått om den saken under midsommar-helgen.
Nu ska man generellt ta "tips fådda under midsommarhelgen" med en stooooooor nypa salt.
Det hela går ut på att någon för en grupp investerares räkning sonderar terrängen om det finns tillräckligt intresse för att hyra och bedriva verksamheter på "nya Second Sweden".
Jag får naturligtvis luska vidare och sen om det finns någon eld bakom röken eller om det bara var  fyllesnack.

3 kommentarer:

  1. Rent spontant tänker jag....HOPPAS det var fyllesnack!!
    Tror inte att ett "nytt" Second Sweden nånsin kommer att få den betydelsen och känslan som gamla Second Sweden hade. Och då kan man likväl börja på ny kula, med nytt simnamn, och nya förutsättningar.
    Skulle man mot förmodan öppna ett "nytt" Second Sweden, så får man brottas med en hoper av förväntningar från det gamla gardet att..."Så DÄR var det inte i det gamla Second Sweden" osv.

    Nää...Låt det gamla vara begravt!! Och låt NYTT uppstå!!!

    /Ikaros String

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare :)

    SvaraRadera
  3. Precis Ikaros och Rultan.
    Nu är nu och då var då och sen var sen.
    Det fanns ju "vissa relationsproblem" mer eller mindre inbyggda i Second Sweden. Jag ser en uppenbar risk att de inte bara blossar upp igen utan förstärks i besvikelsen över att "inget blev som förr".
    Har man sett ett program av Minnenas Television så förstår man vad jag menar. Det som var bra då är ganska kass nu.
    Däremot kanske man kunde ordna en svensk startplats någonstans, ett svenskt torg eller fik. På något sätt göra det enklare för svenskar att träffa andra svenskar annat än på danskvällar.
    Men ryktet kom till mig från 5 olika håll så jag tyckte jag var tvungen att redovisa och på så sätt kanske få fram om det ligger någon substans i det ryktet.

    SvaraRadera