fredag 7 juni 2013

-Idag tar vi klämdag!

Ordet "klämdag" ger mig vissa inre visioner.
Det hör till på Calles jobb, ja på jobbet kallas han Carl-Henric eller CH det är jag och hans föräldrar som kallar honom Calle, att bjuda hem chefen på middag.
Detta gjorde vi (läs jag) en grej av som han sent ska glömma. 
Han och hans fru fick följa med när vi körde upp en 36 fots havskryssare genom Göta älv från Göteborg till Vänersborg.
Ännu längre i synen blev han och hon när han insåg att det var lilla jag som var kapten på skutan och Calle och hans chef fick gasta och göra som jag sa.
-Jaha det är damen som är kapten på den här skutan hasplade chefen ur sig. Av en "slump" började jag berätta lite om hur jag var rorsman över Nordsjön och när vi tävlade i Skaw Race och lite sånt och att i år skulle vi ta det lugnt på sjön och bara segla över till Læsø och Skagen.
När vi lagt till fick chefen sin belöning.
Väl hemma stod min kompis med cateringfirman där med drinkar i trädgården. Middagsbordet var dukat. Serverades bl.a Filet Mignon. Förrätt och dessert också naturligtvis.
Vid middagen "råkade" jag undslippa mig "Hur mycket jag uppskattar att vi kan förlägga våra gemensamma ledigheter på t.ex klämdagar och hur nödvändigt det är om man har båt att vara ledig dagar som hänger ihop".
Så på fredag har Calle tagit ut övertid till en ledig dag så vi är lediga torsdag till söndag tillsammans.
-Det är männen som bestämmer?? -Haha sluta nu, jag kissar på mig av skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar