måndag 20 maj 2013

Känd nöjesprofil tar "time out"
-På obestämd tid"

Var det någon mer än jag som tyckte det var konstigt att Ix inte hade något på EuroClub i lördags?
Melodifestivalfansens själva julafton, ESC-finalen.
Ix lämnar fältet fritt för någon annan.

Inte så konstigt. I fredags plockade Ix Heron ner klubben och lämnade Second Life på obestämd tid.
Jag fick en kort pratstund med Ix innan han lämnade oss. Kanske för gott efter mer än sex år i Second Life, Ix loggade in första gången 14 mars 2007.
Ix Heron: Sist jag tog time out var det 5 månader ;)
Vanadis: Du sa nåt om att du skulle resa i RL?
Ix Heron: Precis som i fjol fast då åkte jag jorden runt, men detta är bara en 3 veckors resa men att jag tar time out har egentligen inget med själva resan att göra.
Vanadis: Är det nåt du vill berätta om?
Ix Heron: Att jag lägger ner är mer att jag känner inget som driver mig längre här inne och att jag har väldigt fullt upp med eget företag och livet i sig självt i första livet
Ix Heron: Jag har sista månaderna varit inne i Second Life väldigt lite redan.
Ix Heron: Att jag lägger ner Second Life ville jag inte göra till någon större grej av mest bara tacka för mig och önska alla man känner att "simma lugnt"!
Vanadis: Då kan jag bara önska dig lycka till på de sju haven och som alltid har det varit en förmån att lära känna dig.
Ix Heron: Tack detsamma, många personer i Second Life som är väldigt vettiga, så klart man lämnar
Lånar en gammal bild som Sjöfn tog förra gången Ix slutade.
Vi kan bara hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga och kommer tillbaka.
ju Second Life inte helt utan att man känner lite vemod så klart!!
Ix Heron: Man investerar både emotionellt, pengar och massa tid trots allt i Second Life världen.
Vanadis: Det gör man - SL blir ju en del av livet - inte något vid sidan av tycker jag.
-På sitt sedvanliga väluppfostrade och omtänksamma sätt ger Ix mig en personlig hälsning innan vi skiljs åt;
Ix Heron: -Allt gott till dig och lycka lill med bebis och allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar