måndag 6 maj 2013

-Är det Reinfeldts fel
att Second Life blivit tråkigare?

Man har som bekant inte roligare än man gör sig
så jag får väl försöka roa mig själv då, får dra en vits:
Killen som nyss tagit körkort skulle tanka bilen själv för första gången:
Ska den där stora slangen verkligen in i det lilla hålet?
De e änna det som e tanken..
-Jag har lite tråkigt i Second Life just nu.
Hela tillställningen känns lite vårtrött. Tomma simar överallt utom på någon helgkväll. Så många bloggare tar "timeout" mer eller mindre länge och offentligt. Kommentarerna i bloggarna uteblir. Det kan i och för sig vara skönt att slippa råskäll och personangrepp men ett litet glatt tillrop då och då skulle kännas inspirerande.
-Kanske är det Reinfeldts fel?
När jag började i Second Life var det många långtidsarbetslösa och långtidssjukskrivna som fick en meningsfull sysselsättning i Second Life. Det fanns alltid någon att prata med.
Nu har regeringen infört arbetslinjen. Säkert bra tänkt - alltid kan du göra något vilket bevisas av alla de som gjorde något i Second Life. Sen kom den här djävla verkligheten och skräpade till alltihop. -Världens lågkonjunktur! -Hur ska man kunna hitta meningsfull sysselsättning till någon då?
-Finns ju knappt jobb till de som inte är arbetslösa.
När sen byråkraterna med deras generellt stela hjärnor fick tag i "arbetslinjen i en lågkonjunktur" då kunde det bara bli katastrof i slutändan.
-I Trollhättan fixade arbetsförmedlingen det så fint att de arbetslösa får montera korkar till medicinburkar! -Betydligt mer stimulerande än att häcka i Second Life så klart -Eller hur?
-Eller är det mitt eget fel?
-Är jag vårtrött?
-Behöver jag mer vitaminer?
-Har jag hormonskutt?
-Eller göra något annat?
-Nej Vanadis! -Det här duger inte!
-På´t igen! -Det är alltid för tidigt att ge upp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar