tisdag 23 april 2013

Var det molnigt i helgen?

-"Det finns i molnet" är ett uttryck vi hör oftare och oftare
men "Du finns i molnet" är tokfel, i alla fall i Second Life
 Vanadis  Skruvar 

 Alla har vi råkat ut för det. Vi har varit ett moln mitt på dansgolvet. Hur vi än försökt har vi inte rezzat klart eller så har det tagit evigheter.
Är lösningen verkligen så enkel?
 Kan Torric Rodas kommit på lösningen?
Den är i alla fall enkel och billig.
Du köper helt enkel en skallbas för 0 Linden i freebieshopen i London.
tar av ditt egna hår sätter på dig skallbasen och vips så är du en alldeles rökfri avatar. Bara att sätta på sig håret igen och släppa loss på dansgolvet.
Nu var det länge sedan jag var ett moln men jag ska testa nästa gång.
Något hopplösare än att halva kvällen tömma cache, starta om, byta till Ur-Ruth och andra tricks det finns inte.

London Freebieshop med "luftskallen" hittar du på detta landmärke

2 kommentarer:

  1. Jag har bara plockat bort "skallbasen" så något moln är jag nästan aldrig bara i några ynka sekunder ibland. Jag rezzar så mycket fortare nu. Vad har egentligen "skallbasen" för funktion, dom jag frågat har ingen aning...

    SvaraRadera
  2. I have tried the hairbase when I was a cloud but it did not help.

    SvaraRadera