tisdag 2 april 2013

Nya Norge växer fram

Hit men inte längre. Vägbommar och blinkljus överallt.
Tog en sväng till Bryggen Second Norway och hamnade i vattnet! Bryggen var borta! Ja inte bara Bryggen utan halva Norge var borta.
-Vad har tre dumma apor på Linden Lab ställt till nu? Var den självklara tanken.
Då hade jag för en gångs skull fel.
Det var mästerbyggaren själv Ey Ren som moderniserar och förnyar simarna. Ett initiativ många skulle följa. Det har hänt massor på senare år som kan förbättra SL-upplevelsen.
Träffade mästerbyggaren Ey Ren i full fart med att provköra tunnelbanans nya sträckning.
-Här händer mycket, ni blir inte färdiga till påsk. frågade jag Ey
-Nja, det er helt sikkert ting vi jobber med, ja, men jeg håper vi har fått mye på plass i løpet av uken som kommerMen du vet hvordan det er, ting tar alltid lenger tid enn man tror. fick jag som svar.
För egen del är jag väldigt nyfiken på nya Norge och kommer att titta in då och då för att se vad som hänt.
Då tänker jag landa vid Stavkirken, den ska visst inte ändras, för att slippa bli blöt inte bara om fötterna utan om hela mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar