onsdag 24 april 2013

-Klarade invägningen!

-Puh 76,2 kg. 1,2 kg mer än nödvändigt.
Fick beröm av barnmorskan.
Man ska gå upp efter en viss kurva när man väntar barn. Sist jag var på MVC var jag för lätt. Fick stränga order om att "vräka i mig" mat. 
-Vecka 20 ska du väga minst 75 kg! sa barnmorskan.
-Harre djavlar tänkte jag, det är ju 6-7 kg mer än vad jag brukar. -Redan!?
Men det är tydligen så att om man är smal från början så går man upp mer, och ska gå upp mer än de som är lite trindare.
Nu tog vi MVC-besöket redan vecka 19 för att det skulle kollidera med Valborg annars och då är jag inte hemma.
-Skönt tänkte jag. Då kan jag skylla på det om jag inte gått upp nog mycket.
-Nu ska du gå upp ett halvkilo i veckan de närmsta månaderna.
-Rap tänkte jag.
Efter invägningen, som den värste boxare, togs det prover.
Blodtryck 128/74, andning 18/min, puls 81/min. allt som det ska.
-Oj nu känner jag en spark, och en till!

SL MVC finns bla här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar