onsdag 20 mars 2013

Låta saxen gå.. eller inte låta saxen gå?

Klippa eller inte
tänker så det knakar
När man väntar barn blir håret risigt sprött och slitet. Tråkigt att se på.
Så säger "alla" som "vet" till mig. 
Hårfrisörskan vill gärna köpa min långa hästsvans för att göra peruker av. 
Första demon
Nja, lite socialtant. 
En stylig klippning skulle i alla fall inte kosta mig nåt.
Men jag tycker om mitt långa hår!
Det har fått växa i tio år. Jag har ägnat timmar i veckan åt att sköta det med balsam och inpackningar. Klippt topparna ofta.
Vi trivs tillsammans mitt hår och jag.
Skulle sakna det väldigt mycket om jag klippte av det.
Fast å andra sidan det är som det ser ut idag. Om det blir risigt sprött och slitet och tråkigt att se på kommer jag nog inte att trivas med det.
Andra provet
Nej flatavarning.
För "killigt"
Hinner en småbarns-mamma sköta om sitt hår tillräckligt?
Förmodligen inte.
Testar i Second Life först!
Där finns ju det gamla håret kvar i inventory bara att ta på igen.
Ja! Ja! Ja!
Fräck och sportig frisyr men ändå kvinnlig
och inte allt för lik morsan
Nu är det inte lätt att hitta bra korta blonda hår i Second Life.
Efter veckor av research har jag lyckats köpa ett som jag nog kan trivas med.
Känns sportig men ändå kvinnlig. Lättskött, bara att ta lite mousse på fingrarna och grotta runt. Och det viktigaste av allt. -Jag ser inte ut som en yngre kopia av morsan :)
Från Alli&Ali 175 Linden.
Nu kan ja gå runt i Second Life och testa om jag trivs med den här frisyren innan jag klipper till i Första Livet.
Det går att pilla en del med hår från A&A. Man kan ändra storlek och även nyans. Utöver det finns naturligtvis alla andra justeringsmöjligheter som SL har

1 kommentar:

  1. Om du skulle ångra dig så växer ju hår ut igen...och det ganska snabbt. Tror du kommer passa i den sportiga frisyren!

    SvaraRadera