tisdag 8 januari 2013

-Välkommen till första dagen på ditt nya liv!

-Du ska få ett år i morgon som nytt och obrukt står med nya blanka ark...
Kanske en aning tillspetsat men visst är det en speciell känsla första arbetsdagen på det nya året.
Almanackan är tom. Ett helt nytt år med helt nya möjligheter. 
Jag tycker det känns lika spännande varje nyår.
-Vad ska hända i år?
En del vet jag men mycket vet jag inte. Jag känner mig lite som dagarna före julafton, den där härliga känslan av nyfikenhet. -Vad finns det i julklapparna under granen? Varje dag är en ny julklapp.
Visst var 2012 ett bra år på sitt sätt. I det stora hela i alla fall. Visst finns det saker man kanske kunde gjort annorlunda om man hade haft facit i hand. Eller sagt annorlunda. Men livet har inget facit man får göra så gott man kan.
Nyåret tycker jag är ett utmärkt tillfälle att lämna det som inte blev bra kvar i förra året och bara ta med sig det som blev bra in i det nya året.
Därför avger jag aldrig några nyårslöften. Vem vill börja det nya året med ett misslyckande?
-Låt oss gå hand i hand in i det nya året och tillsammans försöka skapa ett riktigt gott 2013!
God Fortsättning
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar