fredag 16 november 2012

-Underbara positiva ringar på vattnet!

I måndags meddelade Blanche att hon blivit snäll.
Genast hakade Vanadis på och LenaBlue och Jändi.
Alla är de nu snälla och överens om att de ska göra vad de kan för att sprida trivsel och hjälpas åt till att göra vårt hörn av Second Life till en kul plats där var och en får lov att vara som hon/han är.
Vem eller vad som påverkat Blanche att ta första steget mot en positiv utveckling i Second Life vet jag inte men det gjorde du bra Blanche.
-Det är spännande att se hur goda tankar sprider sig som när man kastar en sten i vattnet. Ringarna blir fler och fler. Kastar någon annan i en sten samtidigt blir det fler ringar på vattnet och till slut möts de och blir en stor gemensam ring.
-Det är min övertygelse, som även är vetenskapligt belagd, att goda tankar som sprids när människor möts föder fler goda positiva tankar hos fler och fler människor.
Det kan räcka med en positiv människa som uttalar positiva tankar vid ett fikabord så sprider det sig över en hel stad.
De som satt med och blev "programmerade" med positiva tankar möter andra på företaget/skolan/kommunen/gruppen. Snart är hela gruppen positiv. Dessa positiva människor träffar andra i affären, på stan eller i hemmet.
De positiva tankarna sprider sig till fler och fler.
Till slut leder denna enda lilla positiva tanke till en framgångskraft för alla. En Gnosjöanda.
Vår positiva framtids barnkammare - om vi vill.
Tyvärr sprider sig negativa tankar på samma sätt.
Därför måste vi hjälpas åt att vara vaksamma på oss själva och varandra så vi verkligen sprider positiva tankar och inte motsatsen.
För min egen del har jag en samling positiva affirmationer  som jag tar till när jag blir låg och dyster, det blir alla då och då. Även om det kanske inte just då i det ögonblicket tar bort de negativa tankarna så är det en bra puff i rätt riktning.
-Bara jag låter den här dagen gå över så kommer det en ny bättre dag imorgon. brukar jag tänka.
En annan positiv affirmation som kommer från det mest oväntade håll man kan tänka sig. Från negativismens urfader Friedrich Nitzsche själv:
-Älska vad du måste göra -du måste ändå göra det!
Länk till Blanche banbrytande inlägg
En liten film med positiva affirmationer får avsluta den här "predikan". Du kan också göra egna affirmationer. Bygg upp dem som i filmen så de blir lätta att upprepa ofta. Har du egna bra affirmationer så skriv dem gärna i kommentarerna.



1 kommentar: