fredag 23 november 2012

-Spring för livet!

Vägen mot hälsa utan stress
När livskarusellen går som fortast och livet är som mest hektiskt brukar jag se till att få in ett rejält motionspass.
Igår tog jag på mig löparutrustningen och sprang närmare en mil. 
Var ute i lite drygt en timme. Är lyckligt lottad på det sättet att jag kan börja springa redan på cykelvägen utanför grinden. Då kommer jag på hela systemet med gång och cykelvägar som det finns rikligt av i vår lilla stad. Sprang längs kanalen ner till den gamla slussen bort emot golfbanan och tillbaka upp emot Vänerstranden och följde den hem igen.
När jag kom in satte jag mig och drack och drack innan jag duschade mig varm.
Vet inte säkert vad det är för nyttigheter som frigörs när man springer eller om det är det monotona eller en kombination av allt men det finns inget bättre sätt att rensa skallen på. Det är ungefär som om man springer ifrån stressen.
-Mår fin mår fin! som värmläningen sa.
Känner mig urstark och behagligt lugn, som en ny människa.
Tror att jag har igen mycket av det här slitet på ålderns dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar