måndag 5 november 2012

Och hur i all sin dar ska jag
få ihop något begripligt om det här?

Mycket att läsa in - än är bara rubriken klar, eller utkastet till rubrik.
Det finns en valutamarknad i Second Life. Den håller jag på att utforska. Det finns aktiehandel med SL-företag. Börskurser som går upp och ner. Man kan få börsintroducera sitt företag om man har en bra affärsplan. Ja i kort sagt allt som finns i den verkliga finansiella världen.
Men det ställer ju en del frågor som jag gärna vill ha svar på typ; Vad styr konjunkturen i Second Life? I första livet är det "bara" att se på nyheterna så får man en bild av det ekonomiska världsläget.
-Sparkar Volvo lastvagnar folk är det lågkonjunktur, öppnar man nya gruvor ligger nästa högkonjunktur 4-5 år fram i tiden osv.
Allt detta ska jag försöka bringa ordning i och kunna berätta för er på ett begripligt sätt.
-Puh varför lärde jag mig inte virka i skolan? -Kunde skrivit om det istället! Verkar "mycket" enklare.
-Har man tagit faan i båten får man ro´n iland! -Förr eller senare kommer det något om finanssektorn i SL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar