måndag 26 november 2012

-Julen ännu juligare i år!


Har någon någonsin
sett en juligare julbjörn?
Vad är ett julreportage utan
Tomtens verkstad på Nordpolen
?


Drabbad av svårartad men traditions-
enlig julpanik så var jag bara tvungen att se efter hur det står till med SL-Julen.

 Blir det jul i Second Life i år med?
Jag kan bara rapportera att julen är juligare än någonsin. Julkläderna för damer är fnaskigare än någonsin. Vissa outfits består bara av ett brett rött sidenband. Granarna är granigare än någonsin förut. Tomtarna tomtigare och renarna renare.
Höll på att glömma det viktigaste! -Jul-simarna är laggigare än någonsin. Helt i linje med att fylla dem med så mycket jul att det knappt finns plats för några besökare.
-Men lika kärt är väl besväret?
-Det är ju trots allt bara jul en gång om året.

Ska jag ta på mig det där? Frysa rumpan av mig bara för att det är jul?
I min familj har vi alltid slagit in julklapparna så pappret täcker hela klappen
Renarna renare än någonsin. Rudolphs mule rödare än röd!
Kollegorna på The North Pole Times bjöd på varm glögg.
Naturligtvis är årets brevskörd den mesta och största någonsin.
Att paketinslagningen slår all rekord är väl nästan självklar!
Undrar om det där stora rödvitrandiga paketet är till mig?
För den som är nyfiken på Tomtens verkstad och
vad som försiggår runt omkring där finns det dagliga slädturer.
Men ett varningens ord; -Du måste tro på Tomten annars ser du bara vitt, vitt, vitt.
Glöm inte kolla bloggen imorgon- Exklusiv intervju med Tomten! Det vill du inte missa!
Nordpolen Express

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar