tisdag 27 november 2012

-Det blir jul i år igen!

   -Exklusiv intervju med Tomten!  

Mitt i julstöket fick jag chansen att byta några ord med Tomten.
-Goddag Tomten då är det snart jul igen antar att Tomten har bråda dagar?
-Ja nu lackar det inte bara på paketen utan svetten i pannan också.
-Är det lika många barn som ska få julklappar i år?
-Många många fler!
-Jaha, har barnen blivit snällare i år?
-Absolut och inte bara barnen utan även de vuxna har blivit snällare!
-Men det var väl trevligt.
-Väldigt trevligt även om vi har varit tvungna att kalla in extrapersonal så är det ett kärt besvär.
-Hur får man tag i extrapersonal här vis Nordpolen bara så där?
-Vanligtvis brukar det inte vara så lätt, vem som helst kan ju inte komma ifråga de måste ha den rätta tron. Men i år hade vi tur, en massa lediga f.d. SAAB-arbetare fanns tillgängliga de har ju trott på sagor i decennier.
-Så bra....att det löste sig för alla då.
-Säg Tomten, är det lika roligt att krypa upp och ner i skorstenar och dela ut klappar?
-Det blir bara roligare och roligare.
-När firar Tomten jul själv, jag antar att julafton inte är att tänka på?
-Ho-Ho, vi firar jul efter den gamla Julianska kalendern så det dröjer till 7 januari.
-Så fint att det gick att lösa.
-Nu mitt vackra barn måste jag rusa vidare,
God Jul på dig Vanadis!
-Tack för intervjun och tack det samma Tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar