tisdag 16 oktober 2012

Ich been auf kopf zum fuß aus liebe eingestellt
Metanomics översättare gör det begripligt

Välj språk in och språk ut genom att klicka på översättar huden
Vi har alla råkat ut för det. Stått och försökt prata med någon som bara vägrar tala begriplig engelska.
Förr hade vi Ferds Translator, och senare inbygd Goggle översättning i viewern som jag tyckte funkade rätt bra men upphovsrättsliga regler satte stop för dem.
I London Soho fann jag Metanomics London Translator Hud.
Har testat den ett tag på både tyskar fransmän och spanjorer och de har förstått vad jag säger utan problem. Översättningar från svenska till bl.a tyska kan bli lite konstiga men från engelska till tyska är inga större problem. Då har de inte frågat om så mycket. Klart bättre än om jag själv skulle komma dragande med min gamla skoltyska.
Du flyttar den genom högerklicka/edit
som med kläder hattar etc.

Översättaren hittar du bl.a i Freebieshopen i Regents Park
Den kostar alltså ingenting. Bara all markera den och klicka "wear" eller "add" om något försvinner när du tar den på dig.
Nu ser du en stor blaffa mitt i bilden som skymmer allt. Inga problem bara att "edit" och flytta runt den på skärmen som ett vanligt plagg.
Tyska franska eller italienska, om det är rätt?
Ingen har jagat mig ut ur länderna i alla fall.

 Finns 35 olika språk att välja mellan. Du börjar med att välja ditt eget språk, klicka på "My lang" och välj det språk du ska översätta från. Sen klickar du på "Trans to" och väljer det språk du vill översätta till. Obs att det finns flera sidor språk att välja mellan.
Du kan också välja om du vill se översättningen eller inte, "Output off".
Hittills har jag goda erfarenheter av den här. Metanomics translator är ju trots allt gratis. Vill man framstå som språkprofessor finns det verktyg att köpa dyrt. Om de är bättre vet jag inte.

3 kommentarer:

  1. den har jag gett ut i flera år och haft i min shop som freebie ett par år enda translatorn som funkar

    SvaraRadera
  2. Helt rätt Vampi, den har funnits länge, jag har haft den tidigare med, men det här är en uppdaterad och förbättrad version.
    Min upplevelse är att den funkar betydligt bättre nu.

    SvaraRadera