torsdag 4 oktober 2012

Hjälp! Hjälp! Hjälp!
Jack the Ripper är efter mig!

Spröd och kvinnlig och gå in i affären mitt emot
eller kaxig och okvinnlig och gå in här
-det är frågan det.
The London City Dungeon har öppnat.
Second Lifes motsvarighet till Madame Tussaud's skräckkabinett, Chamber of Horror i stora London.
Är det lika kusligt som i verkligheten? 
Som undersökande journalist måste jag bara spotta ut fegheten och se efter.
Redan ingången som är utformad som ingången till en krypta kan ju ge en kalla kårar efter ryggraden.
Självklart valde jag kaxig och okvinnlig........
alla val man gör är kanske inte de bästa.
-Jack the ripper komme med kniven i högsta hugg
Vi uppmanas att ställa in "midnatt" för effektens skull. För bildernas skull låter jag bli det, jaja man måste skylla på nå´t.
Första rummet ser ut som ett mindre torg med fyra gator som löper dit. -Men vänta här nu? Där ligger ett lik! Blodigt och sönderskuret lik. Och där borta nej hu! Ett...ett skelett! Blodigt skelett. Åh nej självaste Jack the Ripper kommer emot mig. Bara att kuta av bara helvete! Tur man är "älgbent" som en del säger.
Vad jag nu hade för nytta av det. Jag sprang så mycket fortare in till den onde domaren hans eminens Merda Parlare som lät fångade in mig och överlämnade mig till den grymme förundersökningsledaren, hämtad direkt från inkvisitationens Italien; Mästerpiskaren Secondo Svezia, più.
Men jag kom på något märkligt sätt (tp) undan. Så vill ni veta vad de andra rummen innehåller får ni allt kolla själva.
Spöktåg till the Dungeon
Jag är ingen alt har jag ju sagt! -Ska det vara så svårt att fatta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar