måndag 29 oktober 2012

-Ett inlägg jag publicerar av en enda anledning
Därför att jag kan!

Ligger här vid lägerelden och utövar yttrandefrihet.
-Tack Apple och Telia för den möjligheten.
Det här inlägget publicerar jag av en enda anledning.
Därför att jag kan.

Alla kan inte publicera sig. En del blir fängslade eller dödade för att de publicerar sig. För att de uttrycker en åsikt. För att de berättar något viktigt som inte alla vill höra.
Därför är det viktigt att publicera sig, i text, i bild, i dans eller vilken uttrycksform som helst.
Därför reagerar jag våldsamt när någon försöker motarbeta någons yttrandefrihet.
Antingen genom våld men lika väl genom att försöka förstöra publicistens rykte och renomé.
Därför tar jag alltid strid mot de som försöker underminera eller beröva någon yttrandefriheten.

1 kommentar: