onsdag 5 september 2012

Lolitamodet ett attentat mot jämlikheten?

Tårögd, plutande mun, tatuerad och piercad iförd sexiga
kläder. -Hur mycket av det här har hon valt själv?
Hur mycket har hon vågat säga Nej till?
Inkörsport till pedofili?
Årets mode är barnsligt oskuldsfullt men utmanande sexigt utseende med botoxplutmun och för små kläder.
Jag reagerar våldsamt mot detta pedofilmode.
Tänker på att de flesta klädskapare och skinnskapare är amerikanska och japanska män i SL .
Är det så här amerikanska och japanska män vill se oss kvinnor?
Barnsliga, lätthanterliga sexobjekt i nedre tonåren?
Då ser jag en klar parallell till våldtäkts och tortyrlekarna.
Lolitakulturen har sitt ursprung från Japan med sitt geishaideal. Men har även en stark Goth-gren. Goth i Second Life är klart och tydligt en riktig kvinnoförtrycksrollspel.

Blonderat tupperat hår, hårdmejkad, liten skolflicka med rumpan bar.
Jag ser ut som en ganska trovärdig 28 årig kvinna i mitt skin
samtidigt som jag ser dubbelt så gammal ut som flickorna bakom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar