onsdag 26 september 2012

Idag har jag gett ett svältande barn middag
De bäst spenderade 100 Lindendollar jag någonsin gjort av med.

Makena har fått mat idag..hjälper du ett hungrigt barn till?
Ett av de här barnens mat har jag betalat för.
Det gjorde jag med ett glatt leende. Ingen större uppoffring för mig. 100 Linden Dollar eller ca 3:75 i svenska pengar.
Vad är fyra kronor i Sverige? Skulle jag tappa dem på gatan är det tveksamt om jag ens bryr mig om att ta upp dem.
För lilla Makena (afrikanska [Kenya, Kikuyu], den lyckliga, den glada) betyder det en dag utan svält och ont i magen.
Det finns 50 barn på bilden till höger. Ska vi hjälpas åt att ge de andra 49 ett mål mat idag?
Expressflyg till donationsboxen.
Feed a smile blog
Facebook Feed-a-smile
Utöver att du kan skänka pengar kan du få se en vacker sim.
Välgörenhetsaffären där alla intäkter går oavkortat till hungriga barn
Än finns det tomma hyllor duktiga kreatörer kan fylla. -Ta bra betalt!
Du kan handla i välgörenhetsaffären. Alla tillverkarna skänker sina varor och pengarna går direkt ner i en hungrig mage.
Det ordnas uppträdanden av fina artister, bl.a ABBA. Alla ställer upp gratis och alla drickspengar går till att mätta svältande barn i Kenya

PS Typiskt! 27 september raderades denna sim p.g.a ägarbyte. Donationsboxen och scenframträdandena finns nu på annat ställe. Var affären återuppstår återkommer jag till. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar