måndag 20 augusti 2012

Steam ska öka trycket i Second Life

Så här ser startfönstret i Steam ut.
Second Life ska snart introduceras på Steam.
Förhoppningen är att många av Steams 40 miljoner användare ska fastna för Second Life.
Steam är ett "content delivery system". Vilket närmast kan beskrivas som ett hopkok av iTunes, AppStore, programuppdatering och chat. Fungerar på Windows, MacOS och PS3
Man ska få automatiska uppdateringar på de spel man har i sin spellista. Man ska kunna spela onlinespel och chatta med andra spelare oavsett vilket spel man spelar.
I samband med introduktionen på Steam ska man förbättra grafiken. Dels genom förändringar in world men också genom att Second Life ska kunna utnyttja kraften i våra grafikkort bättre än idag.
Nackdelen är väl att systemkraven ökar för MacOS från 10.5.6 till 10.6.8 vilket på MacOS innebär att 64-bitars processor blir nödvändig och minst 1GB internminne, vilket brukar betyda minst det dubbla på Windows. Mesh-viewer verkar också bli nödvändigt
Hur detta kommer att slå mot olika äldre viewers, gamla datorer får väl framtiden utvisa. Kanske kan man ställa ner grafikkraven och köra på som vanligt. Idag finns inga besked att få. Det verkar som om man inte behöver använda Steam om man inte vill för man får ändå ladda ner spelet som vanligt men man går då miste om chatten med andra spelare.
Länk till Steam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar